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Rd.14 Aragon GP 18 September
Rd.14 Aragon GP 18 September
Photo:RIZLA+.SUZUKI MotoGP
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 9月18日、モーターランドアラゴンで開催されたMotoGP世界選手権第14戦、リズラスズキのアルバロ・バウティスタは、地元スペインのファンの前で素晴らしいライディングパフォーマンスを披露、第12戦に続き再びドライレースの今シーズン自己ベストとなる6位を獲得した。
 11番グリッドからスタートしたバウティスタは、第1コーナーで前のマシン群にラインを塞がれる形となったが、幸運にも他の2台の間で起きたクラッシュに巻き込まれることはなく、着実に順位を上げると、1ラップを終えて8番手に浮上。やがてH・バルベーラ、N・ヘイデンのドゥカティ勢と激しいバトルを展開、レースの間じゅう3台は何度もポジションを入れ替わったが、後半はバウティスタが2台の前に出るとリードを保ち、そのまま6位でフィニッシュした。
 曇り空に強い風が吹き、気温も下がった決勝日の観客動員数は6万3000人を越えた。レースはポイントリーダーのC・ストーナー(ホンダ)が今季8勝目を挙げた。
 モトGPも残すところ4大会となり、10月は日本、オーストラリア、マレーシアの3大会となる。次戦は10月2日、震災の影響で開催が延期された日本GPが、もてぎで開催される。

Rizla Suzuki’s Álvaro Bautista produced a thrilling performance in front of his home fans at Aragon in Spain today to equal his best dry result of the season so far.
Staring from 11th on the grid, Bautista got boxed in on the first corner and was lucky to avoid a crash between two other riders, but by the end of the first lap the hard-charging Spaniard had moved up to eighth position. He then got involved in an almost race long battle with the Ducati’s of Hector Barbera and Nicky Hayden as the three of them traded places many times throughout the race, before Bautista got the better of the pair and made a break in the latter stages to secure a hard-fought, but deserved, sixth place.
A crowd of over 63,000 spectators arrived at Aragon today to be greeted by overcast skies, strong winds and temperatures considerably below what they had been previously this weekend. Championship leader Casey Stoner produced another commanding performance to take victory on his Honda and further strengthen his position at the top of the standings.
Rizla Suzuki and the rest of the MotoGP paddock now embark on a far eastern tour that will see them all race in Japan, Australia and Malaysia in the month of October. The first of these three races will be the re-scheduled round at Motegi in Japan on Sunday 2nd October, a race that was originally planned for earlier in the year, but was postponed due to the tragedy that struck that country shortly before the GP was due to take place.
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・・・RACE DATA
■2011MotoGP第14戦アラゴンGP
■開催日:2011年9月18日(日)決勝結果
■開催地:スペイン/モーターランド・ アラゴン(5.078km)
■コースコンディション:ドライ
■PP:C・スト―ナー(1分48秒451/ホンダ)

Round: 14- Grand Prix of Aargon(Classification after 23 laps = 116.794 km)
Circuit: Aragon, Spain
Date: 18 September 2011
Circuit Length: 5.078 km
Race condition: Dry
Air: 19 C
Ground: 26 C
PP: C. Stoner(1'48.451/Honda)
FL: C. Stoner(1'49.046)
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・・・RESULT
順位ライダーチームマシンタイム
1C・スト―ナーRepsol Honda Team Honda42'17.427
2D・ペドロサRepsol Honda Team Honda+8.162
3J・ロレンソYamaha Factory Racing Yamaha+14.209
4M・シモンチェリSan Carlo Honda Gresini Honda+20.646
5B・スピース Yamaha Factory RacingYamaha+27.739
6A・バウティスタRizla Suzuki MotoGPSuzuki+30.373
7N・ヘイデンDucati Team Ducati+34.288
8H・バルベラMapfre Aspar Team MotoGPDucati+37.305
9C・クラッチローMonster Yamaha Tech 3 Yamaha+39.652
10V・ロッシDucati TeamDucati+39.832
11青山博一 San Carlo Honda Gresini Honda+39.997
12R・ド・ピュニエPramac Racing TeamDucati+54.717
13C・エドワーズMonster Yamaha Tech 3 Yamaha+58.430


Pos.RiderTeamMachineLap
1C. StonerRepsol Honda Team Honda42'17.427
2D. PedrosaRepsol Honda Team Honda+8.162
3J. LorenzoYamaha Factory Racing Yamaha+14.209
4M. SimoncelliSan Carlo Honda Gresini Honda+20.646
5B. SpiesYamaha Factory RacingYamaha+27.739
6A. BautistaRizla Suzuki MotoGPSuzuki+30.373
7N. HaydenDucati Team Ducati+34.288
8H. BarberaMapfre Aspar Team MotoGPDucati+37.305
9C. CrutchlowMonster Yamaha Tech 3 Yamaha+39.652
10V. RossiDucati TeamDucati+39.832
11H. AoyamaSan Carlo Honda Gresini Honda+39.997
12R. De PunietPramac Racing TeamDucati+54.717
13C. EdwardsMonster Yamaha Tech 3 Yamaha+58.430
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アルバロ・バウティスタ 6位
「決勝は、プラクティスとはかなりコンディションが変わり、気温も低かった。地元のファンのみんなの前で良いレースがしたかったので、マシンもタイヤも最高のパフォーマンスを見せようと思い、スタートから思いきり行った。けれどスタートがあまり良くなく、第1コーナーで他のライダー達にラインを塞がれてしまい、レース初盤から思うように追い上げることができなかった。前を走っていたヘクター(バルべーラ)とニッキー(ヘイデン)を捉えてからは、ずっと3台で競り合いが続いたが、とうとう彼らの前に出て6位に上がった。けれどトップ5とはかなり距離があり、6位キープも依然として油断できない状況だったので、良い走りのリズムをつかめなかった。ラストの数ラップで後ろの2台にリードを広げてからは、安定してスムーズな走りができて、6位フィニッシュを確実にした。良い結果だと思うが、もし決勝が予選と同じコンディションだったら、ポディウムを狙ったレースができたと思う。この週末にしたすべての仕事に満足しているし、次のレースが楽しみだ。」

Álvaro Bautista:
“Today we had very different conditions from the practice and the temperature was much lower. I wanted to have a good race in front of my home fans, so I pushed as hard as I could to make the bike and tyres work right from the beginning, but I didn’t get a good start and other riders got in my way in the first corner and it was quite difficult to overtake early on. I got up to Hector and Nicky we had a big battle and fought a lot between us and when I got into sixth the riders in front were very far away and I was still fighting with the other two, so I couldn’t get a good rhythm. In the last laps I made a break from the other two and was able to ride more consistently and smoother and pull away to secure the sixth place. It was a good result, but I think if the conditions had been the same as qualifying we had the potential to be with the group fighting for podium positions. I am happy with all we have done this weekend and looking forward to the next race and to continue with this work.”

ポール・デニング 監督
「アルバロが再び素晴らしいレースパフォーマンスを見せてくれた。4列目グリッドスタオートから6位まで追い上げるのに、彼はあらゆる状況を整理してレースを組立て、上手くコントロールした。我々はアルバロの努力とGSV-Rのパフォーマンスに、本当に満足しており、今後の課題はこれまでと同様、予選で良い結果を出すこと、スタート直後に新品タイヤの性能をうまく生かすことだ。この2点は明らかに関連している。予選で上位を取り、決勝の初盤からトップグループについていければ、チャンスはあるだろう。次戦のもてぎはアルバロとスズキの相性も良いし、来月は日本のスズキファンの前で良い結果を出せることを楽しみにしている。」

Paul Denning – Team Manager:
“Another strong race performance by Álvaro, he again kept things tidy and used controlled aggression to climb from a fourth row start to a sixth placed finish. We are really happy with Álvaro’s efforts and the performance of the GSV-R, and the focus continues to be the same as it has been - that is to qualify better and get more out of the fresh tyres at the start of the race. Those two things are definitely connected, in that if we qualify better and are following the quick guys in the early laps we have a much better chance of hanging in there with them. I think Motegi will suit Álvaro and the Suzuki, and we are looking forward to giving Suzuki’s Japanese fans something to remember when we go there next month.”
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by carbon_tras | 2011-09-21 13:39
Rd13 San Marino GP 04September
Rd13 San Marino GP 04September
Photo:RIZLA+.SUZUKI MotoGP
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 9月4日、サンマリノ・ミサノサーキットで開催されたMotoGP世界選手権第13戦、リズラスズキのアルバロ・バウティスタは懸命な、そしていくらか孤独とも言える展開のレース運びで8位を獲得した。
決勝で8番グリッドスタートのバウティスタは、思うようにスタートが切れず1ラップ目を終えた時点で順位を2つ落としてしまう。さらに小雨が、レース初盤のバウティスタを余計に慎重にさせた。他のライダーとの集団の中で、バウティスタはやがて本来の走りのリズムをつかんでゆくが、トップ集団との距離は開いていた。しかしながらバウティスタは、2秒以上のアドバンテージで前を走っていたC・エドワーズ(ヤマハ)を17ラップ目で捉えてパスすると、さらに前方のライダーとの差を詰めるべく果敢に攻め続けた。レースの残り3分の1は他のライダーと絡まず単独走行となり、最後は8位でフィニッシュした。
 この日、イタリアでのリズラ“ミクロン”ペーパーの発表を記念して、バウティスタとGSV-Rは特別仕様のクロームデザインで登場、その壮観なイメージが印象的だった。観客動員数は5万3000人余り、優勝はJ・ロレンソ(ヤマハ)で、現ポイントリーダーのC・ストーナー(ホンダ)は3位となった。
 リズラスズキは1週間の休養の後、9月19日に第14戦アラゴンGPが開催されるスペインへと向かう。

Rizla Suzuki’s Álvaro Bautista had a hard-fought and somewhat lonely race at Misano in Italy today to record eighth place in the San Marino Grand Prix.
Bautista started from eighth on the grid, but was unable to produce one of his good starts and lost a couple of places during the first lap, as light spots of rain caused him to be extra careful in the early stages. Bautista got involved with a group of riders early on and by the time he had found his rhythm he had lost touch with the leading pack. Bautista gave chase to Colin Edwards, who had over a two-second advantage on the Spaniard, but the Suzuki racer hunted him down and passed him on lap-17. Bautista tried to catch the group further in front and although he made a valiant effort to close the gap, he had to settle for eighth after completing the last third of the race with no other riders for company.
Bautista and the Rizla Suzuki GSV-R looked spectacular at Misano today as the team showcased a one-off chrome livery to celebrate the launch of the Rizla ‘Micron’ paper in Italy.
Over 53,000 fans at trackside witnessed current World Champion Jorge Lorenzo take a comprehensive victory and close the gap at the top of the championship on Casey Stoner, who finished third.
Rizla Suzuki now has a week off before heading to Spain for the 14th round of this season’s calendar and the Aragon Grand Prix, to be held on Sunday 19th September.
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・・・RACE DATA
■2011MotoGP第13戦サンマリノGP
■開催日:2011年9月4日(日)決勝結果
■開催地:イタリア/ミサノサーキット(4.226km)
■周回数28周(118.328 km)
■コースコンディション:ドライ
■気温:28度 ■路面温度:35度
■PP:C・スト―ナー(1分33秒138/ホンダ)
■FL:J・ロレンソ(1分33秒906/ヤマハ)

Round: 13- San Marino Grand Prix(Classification after 28 laps = 118.328 km)
Circuit: Misano, Italy
Date: 4 September 2011
Circuit Length: 4.226 km
Practice condition: Dry
Air: 28 C
Ground: 35 C
PP: C. Stoner(1'33.138/Honda)
FL: J. Lorenzo(1'33.906/Yamaha)

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・・・RESULT
順位ライダーチームマシンタイム
1J・ロレンソYamaha Factory Racing Yamaha44'11.877
2D・ペドロサRepsol Honda Team Honda+7.299
3C・スト―ナーRepsol Honda Team Honda+11.967
4M・シモンチェリSan Carlo Honda Gresini Honda+17.353
5A・ドビツィオーゾ Repsol Honda Team Honda+17.390
6B・スピース Yamaha Factory RacingYamaha+18.092
7V・ロッシDucati TeamDucati+23.703
8A・バウティスタRizla Suzuki MotoGPSuzuki+30.678
9H・バルベラMapfre Aspar Team MotoGPDucati+37.502
10C・クラッチローMonster Yamaha Tech 3 Yamaha+37.720
11青山博一 San Carlo Honda Gresini Honda+39.548
12K・アブラハムCardion AB MotoracingDucati+40.506
13C・エドワーズMonster Yamaha Tech 3 Yamaha+53.349
14R・ド・ピュニエPramac Racing TeamDucati+1'02.366
15T・エリアスLCR Honda MotoGP Honda+1'20.156


Pos.RiderTeamMachineLap
1J. LorenzoYamaha Factory Racing Yamaha44'11.877
2D. PedrosaRepsol Honda Team Honda+7.299
3C. StonerRepsol Honda Team Honda+11.967
4M. SimoncelliSan Carlo Honda Gresini Honda+17.353
5A. DoviziosoRepsol Honda Team Honda+17.390
6B. SpiesYamaha Factory RacingYamaha+18.092
7V. RossiDucati TeamDucati+23.703
8A. BautistaRizla Suzuki MotoGPSuzuki+30.678
9H. BarberaMapfre Aspar Team MotoGPDucati+37.502
10C. CrutchlowMonster Yamaha Tech 3 Yamaha+37.720
11H. AoyamaSan Carlo Honda Gresini Honda+39.548
12K. AbrahamCardion AB MotoracingDucati+40.506
13C. EdwardsMonster Yamaha Tech 3 Yamaha+53.349
14R. De PunietPramac Racing TeamDucati+1'02.366
15T. EliasLCR Honda MotoGP Honda+1'20.156



アルバロ・バウティスタ 8位
「予選が良かっただけに、決勝の8位というのは期待していた結果ではなかったと思う。少し雨が降っていたので、オープニングラップは慎重になってしまった。思いきり攻めることができないまま順位を落とし、前に離された。ようやくリズムが出てきた頃にはトップグループは遥か前方で、追い上げるのは難しかった。8位という結果は決して悪くないが、自分たちはもっと上位を狙っていた。ここ最近のレースは調子が良いが、予選で結果を出して有利なグリッドポジションを獲得し、良いスタートを決めてオープニングラップで前に出るようにもっと頑張らなくてはいけない。チームの皆と、マシンのニューデザインにしてサポートしてくれたリズラにありがとうと言いたい。マシンは素晴らしくかっこ良かったし、皆が8位より上位を期待していたと思うが、次のレースはもっと良い結果が得られることを確信している。」

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Álvaro Bautista:
“Maybe this was not the result we expected after qualifying, but I didn’t have a lot of confidence on the first lap because it was raining a little bit and I didn’t feel like I could push too much – so I lost some positions and distance from the group. When I got into my rhythm the group was far away and I couldn’t follow them. Eighth position is not a bad result but we expected more this weekend. We have done a good job during the last few races, but still we have to improve in qualifying to be nearer the front of the grid and make good starts and first laps. Thanks to all the team for this weekend and thanks to Rizla for their support with the new livery. The bike today was looking amazing and I think we all expected more than eighth, but we are confident that we can do better in the next races.”
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ポール・デニング 監督
「2、3ヶ月前だったら、8位という結果には満足していただろうが、あれから我々のパフォーマンスレベルは確実にアップして、今日の8位は少々残念な気持ちだ。もしも天候が昨日の午後の予選と同じであったら、路面温度があと10度は高く、決勝も4位争いをするチャンスがあったと思うが、スタートから数ラップでトップと離れ、本来のポテンシャルを発揮できずじまいだった。とはいえ、きっちり走ってフィニッシュしたので、まあ良しとするべきでしょう。今週末、イタリアでのリズラの新製品ミクロン発表に関わることができて大変光栄に思う。そして2週間後は、アルバロのもう一つのホームレースとも言えるアラゴンGPなので、積極的に取り組んで行きたい。」

Paul Denning – Team Manager:
“A couple of months ago we would have been happy with eighth place, but our performance level has increased and today we are a little disappointed with the result. If the conditions had been the same as yesterday afternoon, when the track was 10 degrees warmer I think, there was a chance we could have competed for fourth place, but as it was we were so far behind after a couple of laps that to achieve the real potential was impossible. We have managed to get a decent, solid finish, so it’s not all bad!
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by carbon_tras | 2011-09-05 13:41

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