TrasNEWS

トラスより最新情報のご案内

<   2011年 03月 ( 4 )   > この月の画像一覧
FSW LEXUS IS F Circuit Day
FSW LEXUS IS F Circuit Day Report of FUJI SPEEDWAY

c0084643_186533.jpg
c0084643_187257.jpg
c0084643_1871161.jpg
c0084643_1872387.jpg
c0084643_1873456.jpg

次回開催案内
The next holding guide

by carbon_tras | 2011-03-31 17:44 | Trasからのお知らせ
Rd.01 Qatar GP 20 March
Photo: RIZLA+.SUZUKI MotoGP
c0084643_17392031.jpg
c0084643_17392923.jpg

 2011年モトGPの開幕戦となる3月20日のカタールGP決勝を前に、リズラ スズキのアルバロ・バウティスタが18日の最終フリー走行で転倒、左の大腿骨を骨折するというアクシデントに見舞われ、開幕レースの欠場を余儀なくされた。19日、バウティスタはドーハ市内の病院で手術を受け、このあと週明けにもスペインへ帰国し、一日も早いレースへの復帰のため治療に専念する。
 この事態を受けてリズラ スズキは、第2戦スペインGPに向けたバウティスタの代役としてジョン・ホプキンス(アメリカ)を指名した。開幕戦での代役として、ホプキンスとテストライダーの青木宣篤のエントリーも一度は検討されたが、青木は東北関東大震災による一連の影響もあり、ホプキンスがアメリカから、青木が日本から急きょカタール入りできる状況ではなかった。チームはまたMotoGPクラス経験のあるMoto2クラスのライダーにも接触を図ったが、望ましい展開は得られず、最終的に開幕戦への欠場を決断した。
Rizla Suzuki will not be able to replace the injured Álvaro Bautista in tomorrow’s Qatar Grand Prix, after exhausting all possible scenarios to get the Rizla Suzuki GSV-R on the grid.
The two riders most likely to replace Bautista – who broke his femur yesterday - are both unavailable, with John Hopkins in America and unable to get to Qatar in time and Nobuatsu Aoki in Japan where travel is very difficult due the terrible earthquake and tsunami tragedy that struck his country last week. The Suzuki management also made tentative approaches to several Moto2 riders that have MotoGP experience, but none of these riders were available due to commitments to their respective teams for the first race of the season.
Hopkins will join the team for the next round of the season at Jerez in Spain as a replacement for Bautista - while the Spaniard continues on his road to recovery.
c0084643_17394750.jpg
c0084643_17395464.jpg
c0084643_1740212.jpg

...RACE DATA
■2011MotoGP第1戦カタールGP
■開催日:2011年3月20日(日)決勝
■開催地:カタール/ロサイル・サーキット(5.380km)
■周回数22周(118.36km)
■コースコンディション:ドライ
■気温:19度 ■路面温度:20度
■PP:C・スト―ナー(1分54秒137/ホンダ)
■FL:C・スト―ナー(1分55秒366)
Round: 1- Qatar GP(Classification after 22 laps = 118.36 km)
Circuit: Losail, Qatar
Date: 20 Mar. 2010
Circuit Length:5.380km
Practice condition: Dry
Air: 19 C
Ground: 20 C
PP: C. Stoner(1'54.137/Honda)
FL: C. Stoner(1'55.366)
c0084643_17402912.jpg
c0084643_1741131.jpg
c0084643_1741756.jpg

…RESULT
順 位ライダーチームマシンタイム
1C・スト―ナーRepsol Honda TeamHonda42'38.569
2J・ロレンソYamaha Factory RacingYamaha3.440
3D・ペドロサRepsol Honda TeamHonda5.051
4A・ドビツィオーゾRepsol Honda TeamHonda5.942
5M・シモンチェリSan Carlo Honda GresiniHonda7.358
6B・スピースYamaha Factory RacingYamaha10.468
7V・ロッシDucati TeamDucati16.431
8C・エドワーズMonster Yamaha Tech 3Yamaha26.293
9N・ヘイデンDucati TeamDucati27.416
10青山博一San Carlo Honda GresiniHonda28.920
11C・クラッチローMonster Yamaha Tech 3Yamaha34.539
12H・バルベラMapfre Aspar Team MotoGPDucati34.829
13K・アブラハムCardion AB MotoracingDucati37.957
Pos.RiderTeamMachineLap
1C. StonerRepsol Honda TeamHonda42'38.569
2J. LorenzoYamaha Factory RacingYamaha3.440
3D. PedrosaRepsol Honda TeamHonda5.051
4A. DoviziosoRepsol Honda TeamHonda5.942
5M. SimoncelliSan Carlo Honda GresiniHonda7.358
6B. SpiesYamaha Factory RacingYamaha10.468
7V. RossiDucati TeamDucati16.431
8C. EdwardsMonster Yamaha Tech 3Yamaha26.293
9N. HaydenDucati TeamDucati27.416
10H. AoyamaSan Carlo Honda GresiniHonda28.920
11C. CrutchlowMonster Yamaha Tech 3Yamaha34.539
12H. BarberaMapfre Aspar Team MotoGPDucati34.829
13K. AbrahamCardion AB MotoracingDucati37.957
c0084643_17412312.jpg
c0084643_17413071.jpg
c0084643_17413886.jpg
c0084643_17414418.jpg

by carbon_tras | 2011-03-22 17:42
2011GSV-R
c0084643_12103526.jpg

■Engine Type:
4 stroke water cooled V4
■Displacement:
800㎤
■Engine Control System:
Mitsubishi ECM
■Max Power:
225+ ps / 18,000rpm
■Valve Control and Type:
Pneumatic (air control), DOHC four-valve
■Carburation Type:
Fuel injection
■Lubrication System:
Wet sump (Motul Lubricants)
■Clutch:
Dry multi plates (back torque reduction type)
■Transmission:
Six speed low friction constant mesh
■Final Drive:
Chain (RK)
■Frame Type:
Twin spar aluminum alloy frame
■Suspension:
Front: Inverted type telescopic (Ohlins)
Rear: Link type (Ohlins)
■Tyres:
Bridgestone
■Wheels:
Front and rear: 16.5 inches (Marchesini)
■Brake System:
Front: Double carbon disc (Brembo)
Rear: Single steel disc (Brembo)
■Overall Length:
2080mm
■Overall Width:
660mm
■Overall Height:
1150mm
■Weight:
150kg
■Fuel Tank:
21L
■Estimated top speed:
330+km/h
■Carbon Cowl (Tras)

c0084643_12104924.jpg
c0084643_12105614.jpg
c0084643_1211289.jpg
c0084643_12111049.jpg
c0084643_12111612.jpg
c0084643_121122100.jpg
c0084643_12112959.jpg
c0084643_12113617.jpg
c0084643_12114249.jpg
c0084643_12114963.jpg

by carbon_tras | 2011-03-22 12:12 | Trasからのお知らせ
81e Salon International de l'Auto Genève
c0084643_414438.jpg

第81回目のサロン・オト・ジュネーブが3月3日に開かれました。 去年のエコに注目したエディションの後に、今年のフォーカスはまたデザインにもどりました。 それでもエコのテクノロジーを重要な点として開発されました。 ほとんどのメーカーがハイブリッドのモデルを販売しています。 そこで次のステップはプラグイン・ハイブリッドの用です。 プラグインのコンセプトが沢山ありました。
The 81th edition of the Salon de l'Auto in Geneva started on march 3 this year. After last years focus on ecological technologies, this year an emphasis on design took over again. Nevertheless taking ecological technologies on board. It seem the hybrid technology has been accepted as an industry standard and hardly a brand ignores it. The next step seems to be the plug-in hybrid, of which some first concepts were on show.
c0084643_4155355.jpg
c0084643_4152695.jpg
Alfa's 4C
c0084643_4163371.jpg
c0084643_4175550.jpg
c0084643_4191012.jpg
BMW Connected Drive. ビーエムのビジョンは最新の車の開発に強く影響を与えています。 ブースで車よりも、 フェイスブックへの接続方法を説明されました。
BMW Connected Drive. The vision of BMW is already half implemented. At the booth explanations were more about how to connect to Facebook from within the car, than about the car itself.
c0084643_423770.jpg
c0084643_424404.jpg
c0084643_4251957.jpg
レクサスはやっぱり今年もフルカーボンのLFAに照明を与えました。 他にも限定の鳴神を紹介。
Also this year the spotlights were on the full carbon Lexus LFA. Beside the stage Lexus also presented the Limited Narukami Edition.
c0084643_427697.jpg
c0084643_427401.jpg
LamborghiniのAventadorは大人気を集めました。
Talking about limited, the new Aventador attracted many viewers, making it difficult to even gain a peak.
c0084643_4281846.jpg
c0084643_4303717.jpg
c0084643_4321382.jpg
c0084643_4313430.jpg
c0084643_4311061.jpg
ポルシェの918RSRはパワーフルのレースハイブリッドです。ガソリンエンジンは563馬力プラス電気エンジンの102馬力=767馬力。
The Porsche 918RSR is one powerful hybrid race car. Its horse power comes to 563hp from the gasoline engine plus 102hp from the electric one. Sums up to 767hp.
c0084643_4393965.jpg

今年もジュネーブのオートサロンが大勢な来場者を呼べました。 クライシス後初めてのサロンで、今数年エコがどのブランドでも重要にして、次世代の車を開発しています。
Geneva's show attracted thousands again this year. The crisis seemed forgotten, but the ecological thought put into the car development in recent years is clearly visible.
c0084643_4402156.jpg

by carbon_tras | 2011-03-08 04:46 | Division Europe

カーボン職人集団 Tras
最新ニュース


by carbon_tras


S M T W T F S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
新田正直photoTras 代表
新田 正直です。