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VLN2014 Rd,2
39. DMV 4-Stunden-Rennen

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クラス SP8 クラス
開催日 2014/4/12
天候 晴れ時々曇り
エントリー 総数:177 台 SP8 クラス:6 台
出走 総数:173 台 SP8 クラス:6 台
完走 総数:139 台 SP8 クラス:5 台
ドライバー #135
・Uwe Kleen 選手 ・Klaus Völker 選手
・Jordan Tresson 選手
ドライバー #137
・Helmut Baumann 選手 ・Horst Baumann 選手

Class: SP8 Class
Date: 29/03/2014
Weather: Sunny with some clouds
Total entries: 177 cars; SP8: 6
Cars started: 173 cars; SP8: 6
Cars completing race: 139 cars; SP8: 5
Drivers #135: Uwe Kleen, Klaus Völker, Jordan Tresson
Drivers #137: Helmut Baumann, Horst Baumann
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2014 年VLN 開幕戦をクラス優勝という最高の形で終えてから2 週間、朝晩は少し肌寒さが残るものの、日中は暖かく過ごせるようになってきたニュルブルクリンクで、VLN 第2 戦が開催された。今回のドライバー陣は135 号車にJordan Tresson 選手、Klaus Völker 選手、Uwe Kleen 選手のレギュラー3 人、137号車にはHelmut Baumann 選手、Horst Baumann 選手が搭乗という、開幕戦と同じ体制での参戦となった。
Two weeks after the formidable winning of the opening race to the 2014 VLN season, weather was still cool in morning and evenings. So the second race VLN2 took place in quite warm daytime conditions. This time drivers for #135 were our regular three Jordan Tresson, Klaus Völker und Uwe Kleen. For #137 Helmut Baumann and Horst Baumann took the wheel, so our driver setup was the same as in the first race.
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135 号車はTresson 選手−Völker 選手−Kleen 選手の順に、137 号車はHorst 選手−Helmut選手−Horst 選手の順に搭乗する事に決定。予定通り12 時にスタートした決勝、
序盤は穏やかなレース展開となったが、そこは世界一過酷なサーキットであるニュルブルクリンク、穏やかな時間はそう長くは続かない。第1 スティント中盤には、既に複数のダブルイエローがコース上で振られるようになっていた。徐々に荒れ始めたレース展開の中、じわじわと順位を上げていた2 台のCCS-R であったが、第1 スティントの終盤、突然135号車、Tresson 選手から怒号の様な無線が入る。「今、目の前でビッグクラッシュ、コースから車が飛び出て森に突っ込んでいった!! これは赤旗だ!!」 無線を聞いていた各クルーも騒然とし、確認の為にピットロードに飛び出すと、無線から凡そ20 秒という早さで赤旗中断となった。ノルドシュライフェでは映像でカバーできる部分が少なく、すぐには正確な状況は掴めなかったが、後の公式発表によると、Pflanzgarten 入り口付近でポルシェとシロッコがクラッシュ、両ドライバーは無事であるが、コース設備が破損し安全が確保出来ない為、赤旗となったという事であった。中断から30 分以上経った頃、運営本部より14 時30 分からレース再開とのアナウンスがあったが、赤旗の原因となったポルシェとシロッコの回収、及び約100 メートルにも及ぶガードレールの補修が遅れ、結局レースが再開されたのは16 時15 分頃、ここから残り2 時間としてリスタートとなった。
For the stint order we decided on Tresson, Völker, Kleen in #135 and Horst, Helmut in #137. The start took place as planned at 12 noon.
At first the race took off quietly, but at the world’s hardest circuit Nürburgring, quiet times do last. Around mid-first-stint actually many double yellow flags had to be waved on the course. Amidst the increasingly heating up race the two CCS-Rs were climbing the ranks, but towards the end of the first stint pilot of #135 Jordan Tresson suddenly radioed the pit. “Just in front of my eyes there was a big crash just now. A car flew off the track and into the forest! The race will be red-flagged!!” Each crew member, who heard the radio quickly moved to the pit to check with their own eyes on the screen. On the Nordschleife most areas are not covered with video surveillance, making the investigation of the situation difficult, but within 20 seconds the red flag was raised. According to the later public announcement, a Porsche and a Scirocco collided at the Pflanzgarten entrance. Both drivers were unharmed, but the circuit was damaged, so that the race could not continue safely. Hence the red flag. After 30 minutes the race control announced that the race would be restarted at 14:30. But removal of the Porsche and the Scirocco as well as the repair of roughly 100m of crash barrier led to a restart at 16:15 with 2 hours of the race to go.
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再開時にグリッドについたのは、135 号車がVölker 選手、137 号車がHelmut 選手。大クラッシュ後のリスタートで、各チーム慎重なスタートを切るが、レースは間もなく荒れ始め、周回を重ねる毎にコース上で振られるフラッグが増え始める。CCS-R の2 人のドライバーはタイムを飛躍的に伸ばす事こそ出来なかったが、冷静に最終スティントに繋ぐドライビングにより、結果的に順位を上げてのピットインとなった。
最終第3 スティントは135 号車にKleen 選手、137 号車にHorst 選手が搭乗。レース中断前のライバル車とのタイム差が公式発表されていない中、ペースコントロールが難しい終盤戦となったが、両ドライバーは少しでもタイムを上げていこうと快調に周回を重ねていく。相変わらずコース上では多くのポイントでイエローフラッグ、ダブルイエローフラッグが振られていたが、2 人共取り乱すこと無く、淡々と車を走らせていく。落ち着いてレースを進めていった両車は、他チームで相次いでいたトラブルに見舞われることもなく、無傷でチェッカーフラッグを受けた。
At restart timing #135 was on the grid with Völker and #137 with Helmut Baumann on the grid. After the big crash, all teams took great care. But soon the race started to get stormy and flags started being waved increasingly. The two CCS-R drivers were not able to improve their lap times much, but thanks to cool driving they returned to the pit with improved rankings.
In the third and last stint Kleen in #135 and Horst Baumann in #137 took the wheel. As the time gap to rival cars from before the interruption of the race was not displayed, pace control was difficult in the last phase of the race. The decision was that both drivers should try to increase their pace as they complete their laps. As usual there were many occurrences of yellow and double yellow flags around the lap. But our two drivers kept their cool and were left racing unaffectedly. Thanks to this attitude and without the various troubles other teams encountered both our cars passed the checker flag unharmed.
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今回のレースも、赤旗中断を始めとしてアクシデントの多い、荒れたものとなったが、2 台のCCS-R はこの過酷な条件下で何事も無かったかの様に完走した。車とドライバーにとって、高い負荷が待ち受けているこのニュルブルクリンクで、驚異的な完走率を誇るCCS-R の安定性が光ったレースであった。昨年末から続いたクラス優勝の連勝こそ途絶えてしまったが、難しいレースでもポイントを重ねていく事が重要であり、そういった意味ではプラン通りに進んだレースだったと言えよう。次のレースでのCCS-R の活躍にも期待したい。
Starting with the red flag interruption and continuing with many accidents this race was a true storm, but the two CCS-Rs finished the race as if nothing had happened. The car and the drivers can be proud of the magnificent race completion ratio achieved at the Nürburgring. The reliability of the CCS-R has been proven anew. The continuation of the winning streak since last season as top of class has been interrupted, but it was very important to be able to collect points also in a difficult race. In that sense we can also say that the race went according to plan. For the next race again, expectations for the CCS-R are high.
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最終順位
135 号車:総合40 位/クラス3 位
137 号車:総合47 位/クラス5 位
Final ranking
#135: Overall: 40 / Class: 3rd rank
#137: Overall: 47 / Class: 5th rank
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『Klaus Völker 選手のコメント』
自分は前回と同じ、第2 スティントを担当した、タイヤも良い感じに機能してくれたし、赤旗後の再開でレースもそこまで荒れていなかったから、気持ち良く乗れた。そこからはコース上にオイルが沢山出てきたし、フラッグも毎周増えていったから、冷静にドライビングする事を求められたね。他車にアクシデントも多発していたし、無傷で完走出来たのは本当に良かった。こういうレースコントロールも、このサーキットではとても重要だし、そういう意味では安定したレースが出来たと思うよ。
『Uwe Kleen 選手のコメント』
車の性能自体はいつも通り素晴らしいBMW Z4GT3 にも付いて行く事が出来た。こういった荒れたレースでは車自体の性能の高さ、安定感が重要だから、レースの結果には満足しているよ。タイヤの内圧のコントロールも、もう少し詰める事ができるし次のレースが楽しみだね。
『Jordan Tresson 選手のコメント』
今回は予選からコースが混んでいてタイムを伸ばすのが難しかった。前回の予選と違って今回はミディアムコンパウンドでタイムアタックに臨んだんだけど、アグレッシブに走ろうとするとオーバーステアが出てしまい、これも予選でタイムが伸ばせなかった理由の一つだと思う。決勝は気温、路面温度共に上がったから、同じミディアムでも予選の時より大分走りやすかったし、自分のファステストも更新出来て満足しているよ。赤旗の原因になった大クラッシュは、その後方を走っていたから、車が真上に吹き飛んでコース外の森に落ちたのを見て、自分が冷静にドライビング出来ない位に動揺してしまった。クラッシュした車のドライバー達は無事で良かったけど、自分は赤旗中断中にも動揺が収まらず、とてもレースが出来る状態じゃなかった。こういう事もレースでは起こり得るという、ドライバーとしてとてもシビアな経験をしたね。
『Helmut Baumann 選手のコメント』
非常にタフなレースだったよ。ブレーキングは新しいパッドに合わせて、遅めに、同じ割合で掛けようと心掛けた。まだ対処しきれていないコーナーもあるけど、全体としてタイムが上がっているから、修正の方向は合っていると思う。ミディアムコンパウンドのタイヤは、自分にとってはライフもグリップも調度良いバランスだと思うよ。今回はコースの至る所でクラッシュやコースアウトした車が止まっていたから、自分達が無傷で完走出来ただけでも万々歳だよ。
『Horst Baumann 選手のコメント』
こういった難しいレースだったから、車をセーフティーに1 周1 周走らせてゴールに近づける事を心掛けたよ。その様な中での今回のレースの結果には満足すべきじゃないかな。欲張らない方が良い時もあるよ。Jordan も言っていたけど、ミディアムコンパウンドのタイヤは、アグレッシブな使い方をしなければ、合格点を出しても良い性能じゃないかな。

『Klaus Völker 』
Just as last time I was in charge oft he 2nd stint. The tires worked well for me, so that even after the red-flagged race, I rode comfortably. From then on, lots of oil was spilled on the track and more flags went up as the laps went on. I tried to keep my cool. I am really glad I made it back unharmed, as many other cars got involved in accidents. This kind of race control is also very important on this circuit. So in this sense I think I had a calm race.
『Uwe Kleen』
The car was as usual super reliable and I was even able to follow the BMW Z4 GT3. In this kind of stormy race, the reliability of the car is key and I am happy with the result achieved. We can improve the control of the tire pressure for the next race. I am looking forward to it!
『Jordan Tresson』
During qualifying the circuit was crowded and it was difficult to get good lap times. Different from last time, I participated on medium compound tires for the time attack. When trying to race aggressively the car over steered and that I think was another reason I could not improve my time. The race itself was warmer and along with the air, the surface temperature went up. With the same medium tires, I was able to race much faster than during qualifying. I also improved my fastest time, which I am happy about. The big crash that caused the race to be red flagged happened right in front of my eyes. I saw the car flying straight up in the air and falling into the forest. Seeing this shook me and I had to control myself to keep a cool driving mind. I am glad the drivers involved in the crash are fine, but also had difficulties to calm myself during the red flag interruption. I was in no state to race. Seeing this kind of incident actually happening during a race has been quite a big experience as a driver.

『Helmut Baumann』
This was a very tough race. Adapting to my braking to the new pads, I focused on hitting the brakes later. There are still a few corners, that I have not mastered all the way, but my time was improved overall, so I am going in the right direction. The medium compound tires have a great balance in terms of life span and grip. When I left the track this time there had been a huge crash and cars besides the track, so I am very grateful we were able to finish the race without any damage.
『Horst Baumann』
As it was a very difficult race, I focused on bringing home one lap after the other safely. Considering the circumstances, we should be happy with the result achieved. There are times it is better not to want too much. Jordan also said it, but if you don’t drive the medium compound tires too aggressively, they show their best performance.
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レポート:櫻井 崇
Report: Takashi Sakurai
by carbon_tras | 2014-04-22 09:16 | Tras Racing

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新田正直photoTras 代表
新田 正直です。