TrasNEWS

トラスより最新情報のご案内

Rd.10 U.S. GP 24/July
Photo:RIZLA+.SUZUKI MotoGP
c0084643_16291642.jpg


バウティスタ 鮮やかな追い上げから6位争いを披露。

 7月24日、アメリカ・ラグナセカで開催されたMotoGP世界選手権第10戦、リズラスズキのアルバロ・バウティスタは、レース初盤に見事な走りを見せたものの14ラップで転倒、リタイヤを余儀なくされた。
 この日、12番グリッドから好スタートを切ったバウティスタは、1ラップを終えて11番手に上がると、その後はパワーに満ちた走りでさらに数台をパス、7ラップの時点で8位へと浮上し、やがてN・ヘイデン、V・ロッシのドカティ勢2台との6番手争いに加わった。
 3者の緊迫したバトルは、前回のドイツ大会でも同様のシーンがありその再現ともなったが、惜しくもバウティスタが転倒、再スタートを試みるもそれは叶わなかった。
 快晴に恵まれたこの日のラグナ・セカサーキットには5万2570人の観衆が詰め掛けた。優勝はポイントリーダーのC・ストーナー(ホンダ)、2位にJ・ロレンソ(ヤマハ)、3位にはD・ペドロサ(ホンダ)が入った。
 次戦は8月14日、チェコのブルノで開催される。バウティスタとリズラスズキは、2週間のオフの後、ブルノでワイルドカード参戦が決定しているジョン・ホプキンスと合流する。

Rizla Suzuki’s Álvaro Bautista ended today’s U.S. Grand Prix in the gravel after crashing out on the 14th lap of this afternoon’s race.
Bautista made a confident start from 12th on the grid and had moved up a place by the end of lap one. He produced a couple of very strong passes over the next few laps to move into eighth place and join the battle for sixth between the two Ducati’s of Nicky Hayden and Valentino Rossi. Bautista closed the gap on the pair and it looked like the crowd was in for a repeat of last week’s exciting battle between the three, but unfortunately Bautista low-sided his Suzuki GSV-R and, although he remounted his bike, he was unable to get it restarted and had to retire from the race.
The crowd of 52,670 that gathered on the hillsides that surround the Laguna Seca circuit were again treated to bright blue skies and brilliant sunshine, as they witnessed current championship leader Casey Stoner take his fifth victory of the season on a Factory Honda. Reigning World Champion Jorge Lorenzo was second with Dani Pedrosa filling the final podium place.
Rizla Suzuki and Bautista now embark on a short summer break before resuming the 2011 season at Brno in the Czech Republic on Sunday 14th August, when Bautista will be joined by John Hopkins who is making a wild-card appearance at the eastern European circuit.
c0084643_1629483.jpg
c0084643_16295883.jpg
c0084643_163082.jpg
c0084643_16301768.jpg

・・・RACE DATA
■2011MotoGP第10戦USGP
■開催日:2011年7月24日(日)決勝
■開催地:カリフォルニア州/ラグナセカスピードウエイ(3.610km)
■観客数:52,670人
■周回数32周(115.52 km)
■コースコンディション:ドライ
■気温: 23 度■路面温度: 44度
■PP:J・ロレンソ(1分21秒202/ヤマハ)
■FL:C・スト―ナー(1分21秒673/ホンダ)
10- Grand Prix of U.S.(Classification after 32 laps = 115.52 km)
Circuit: Mazda Raceway Laguna Seca
Date: 24 July 2011
Circuit Length: 3.610km
Race condition: Dry
Air: 23 C
Ground: 44 C
PP: J. Lorenzo (1'21.202/Yamaha)
FL: C. Stoner (1'21.673/ Honda)
c0084643_1631922.jpg
c0084643_16311612.jpg
c0084643_16312345.jpg
c0084643_16313066.jpg
c0084643_1631376.jpg
c0084643_16314399.jpg

・・・RESULT
順位ライダーチームマシンタイム
1C・スト―ナーRepsol Honda Team Honda43'52.145
2J・ロレンソ Yamaha Factory Racing Yamaha+5.634
3D・ペドロサ Repsol Honda TeamHonda+9.467
4B・スピース Yamaha Factory RacingYamaha+20.562
5A・ドビツィオーゾ Repsol Honda Team Honda+20.885
6V・ロッシ Ducati TeamDucati+30.351
7N・ヘイデン Ducati Team Ducati+31.031
8C・エドワーズMonster Yamaha Tech 3 Yamaha+45.502
9H・バルベラ Mapfre Aspar Team MotoGPDucati+51.549
10青山博一 San Carlo Honda Gresini Honda+1'08.850
11K・アブラハムCardion AB Motoracing Ducati+1'09.132
12L・カピロッシ Pramac Racing TeamDucati+1Lap
13T・エリアス LCR Honda MotoGP Honda+1Lap

Pos.RiderTeamMachineLap
1C. Stoner Repsol Honda Team Honda43'52.145
2J. LorenzoYamaha Factory Racing Yamaha+5.634
3D. Pedrosa Repsol Honda TeamHonda+9.467
4B. Spies Yamaha Factory RacingYamaha+20.562
5A. DoviziosoRepsol Honda Team Honda+20.885
6V. Rossi Ducati TeamDucati+30.351
7N. Hayden Ducati Team Ducati+31.031
8C. EdwardsMonster Yamaha Tech 3 Yamaha+45.502
9H. BarberaMapfre Aspar Team MotoGPDucati+51.549
10H. AoyamaSan Carlo Honda Gresini Honda+1'08.850
11K. AbrahamCardion AB Motoracing Ducati+1'09.132
12L. CapirossiPramac Racing TeamDucati+1Lap
13T. Elias LCR Honda MotoGP Honda+1Lap
c0084643_1632575.jpg

アルバロ・バウティスタ DNF
「週末を通してとにかく一生懸命取り組んだが、転倒リタイヤという残念な結果になった。前回のドイツGPのようなフィーリングで走ることができれば必ず良い結果につながると思い、昨年のこのレースとはまったく異なるセッティングを試行錯誤した。それほどにドイツGPでの感触はこれまでで一番良く、セッティングも順調に進んでいると思った。今回の反省点は金曜と土曜の午後、フロントにソフトタイヤを試してみなかったことだろう。ハードタイヤも悪くはないのだが、コーナリングに少し不安があった。単にグリップの問題というよりは、全体のフィーリングに関する不安だ。結局決勝もハードタイヤで走ったが、ソフトタイヤを履くべきだった。スタートは上手くいって、追い上げはなかなか思うようにいかなかったものの、1ラップ目で1台パスした。それからさらに何台かパスして、6位争いのドゥカティ2台の後につけたけど、2台とは少し距離があったから捕まえるまで少し苦労した。自分としては調子も良かったし、マシンも仕上がっていたので思いきり攻めていったが、突然フロントが抜けてクラッシュした。そのコーナーには前の周回と同じラインで同じスピードで侵入しただけに、何事が起こったのか一瞬驚いた。それでも、クラッシュ前は6位争いをして、レース内容もマシンも決して悪くはないので、その点では満足している。すべてが順調に行けば必ず上位を狙える。次のレースまでは少し間があくので、しっかり休養とパワーチャージをおこない、ブルノには万全の体制で挑みたい。」

Álvaro Bautista:
“I am very, very disappointed after today and really frustrated because although we did a really good job all weekend, we didn’t get the result we deserved and I crashed. We tried many different things here this weekend and used a completely different setting to last year and we managed to get the same good feeling as we had in Germany. This is the best I have felt on a bike in my MotoGP career so I know things are moving in the right direction. I think we made a mistake on Friday and Saturday, because we didn’t try the soft front tyre in the afternoons. I think the hard tyre here wasn’t too bad, but it didn’t give me the feeling I wanted in the corners - the grip wasn’t too bad, but it just didn’t transmit enough information. For the race I started with a hard front and I now think it was a mistake not to use a soft one. I got a good start, but some riders closed up in front of me and I couldn’t get past, but I did make up one place on the first lap. I overtook some other guys and got behind the Ducati’s, but I was a bit far away and had to catch them up. My rhythm was really good and I had a lot of confidence in the bike, but I lost the front without any reason and crashed. I had entered that corner at the same speed and in the same place in previous laps so I don’t know what happened. I am happy with the work we did this weekend and pleased with my level on the bike. Before the crash I was fighting for sixth or seventh and I know we can be there now and we have to keep working at this level and higher in the next races. We now have some time to relax and charge our batteries, so we can be full gas for Brno.”

c0084643_16343196.jpg

ポール・デニング 監督
「今日の結果はスズキ、リズラ、チームの皆、アルバロとすべての関係各所にとって、とても残念である。しかし、12番グリッドからのレースが容易なものではないことは明らかであり、スタート後の数ラップについては非常に期待できる走りであった。、確実な追い上げをして、ドゥカティ2台との6位争いまで行った展開は評価できる。実際、その時のアルバロのラップタイムは、4位争いをしていたA・ドヴィツィオーゾ(ホンダ)やB・スピース(ヤマハ)とほとんど同タイムであり、結果的にクラッシュはあったものの、次のレースにつながる確かな手応えもあった。ブルノはアルバロとジョンの2台体制となるので、良い結果を目指して精一杯取り組みたい。」

Paul Denning – Team Manager:
“I am really disappointed today for everyone at Suzuki, Rizla, the team itself and of course for Álvaro. Starting from 12th was never going to make the job easy, but a very aggressive first couple of laps, and then settling in to a good rhythm saw him right back in the fight and another entertaining duel with the Factory Ducati’s was on the cards. Equally, once the race settled down, our lap-times were not so different from Dovizioso and Spies battling for fourth, so despite today’s’ disappointment there are a lot of positives to take from this weekend at Laguna Seca. We’ll be arriving in Brno with two riders and looking to keep the positive momentum going!”
c0084643_1635366.jpg
c0084643_16351233.jpg
c0084643_16352054.jpg
c0084643_16352820.jpg
c0084643_16353661.jpg
c0084643_16354331.jpg

by carbon_tras | 2011-07-25 16:35 | Trasからのお知らせ

<< Team Tras・BMW S... Rd.09 German GP... >>

カーボン職人集団 Tras
最新ニュース


by carbon_tras


S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
新田正直photoTras 代表
新田 正直です。