TrasNEWS

トラスより最新情報のご案内

Rd.09 German GP 17/July
Photo:RIZLA+.SUZUKI MotoGP
c0084643_1132133.jpg

7月17日、ドイツ・ザクセンリンクでおこなわれたMotoGP世界選手権第9戦、リズラスズキのアルバロ・バウティスタは、闘志あふれる走りで7位を獲得した。

 ザクセンリンクサーキットでの決勝、10番グリッドスタートのバウティスタは、鮮やかなスタートから1ラップを終えた時点で9番手の位置へと上がった。さらに2ラップ、3ラップを重ねるとN・ヘイデン、V・ロッシのドゥカティ勢2台との7番手争いとなり、激しいバトルがフィニッシュの瞬間まで続くこととなった。バウティスタ、ヘイデン、ロッシの3台は、幾度となく7、8、9番手の順位を入れ替わりながらラップを重ねたが、終盤までパワーを温存していたバウティスタがスパートをかけ、ラスト2ラップでこの日の自身のベストラップを叩き出すと、最終ラップでドゥカティ2台をパス、ヘイデンに0.059秒差、ロッシに0.125秒差をつけ、大接戦の末の価値ある7位を獲得した。
 この日の路面温度と、曇天だが蒸し暑い気温を考慮してバウティスタがブリヂストンのソフトタイヤをチョイスしたのも良い結果につながった。観客動員数は10万1309人、バウティスタ達3台のバトルに加え、D・ペドロサ(ホンダ)、ディフェンディングチャンピオンJ・ロレンソ(ヤマハ)、現ポイントリーダーC・ストーナー(ホンダ)が繰り広げた激しいトップバトルに会場は湧いた。

 次戦は24日、第10戦アメリカGPがカリフォルニア州ラグナ・セカ レースウェイで開催される。リズラスズキもドイツから直接アメリカへと渡り、準備を整える。

.
Álvaro Bautista gave Rizla Suzuki its best dry result of the season so far with a gutsy and battling performance in Germany today.
Starting from 10th on the grid, Bautista knew a good start was required and by the end of the first lap he had moved up into ninth place. Over the next two laps he became involved in what turned out to be a race-long battle with the Ducati’s of firstly Nicky Hayden and then also Valentino Rossi. The trio swapped places many times over the remainder of the race, but Bautista saved his best till last. He produced his quickest lap of the race on the penultimate lap and then badgered and passed both Rossi and then Hayden on the final corner to take a well deserved, but hard-fought seventh.
Bautista chose the softer option of the Bridgestone race tyres today as the track temperatures and overcast, but humid conditions gave him the confidence to use the softer rubber. The 101,309 spectators at trackside were not only treated to the three way battle involving Bautista, but the action at the front was equally as hot, with Dani Pedrosa eventually coming out on top from World Champion Jorge Lorenzo in second, with current championship leader Casey Stoner third.
Rizla Suzuki now heads straight to the United States of America for the next round on the calendar, which is scheduled for Sunday 24th July at the Laguna Seca Raceway in California.
c0084643_1134019.jpg
c0084643_113482.jpg
c0084643_113576.jpg


…RACE DETA
■2011MotoGP第9戦ドイツGP
■開催日:2011年7月17日(日)決勝
■開催地:ドイツ/ザクセンリンク(3.671km)
■コースコンディション:ドライ
■気温:21度 ■路面温度:29度
■PP:C・スト―ナー(1分21秒681/ホンダ)
■FL:D・ペドロサ(1分21秒846/ホンダ)

Round: 9 - Grand Prix of Germany
Circuit: Sachsenring, Germany
Date: 17 July 2011
Circuit Length: 3.671km
Race condition: Dry
Air: 21 C
Ground: 29 C
PP: C. Stoner (1'21.681/Honda)
FL: D. Pedrosa (1'21.846/ Honda)
c0084643_1145163.jpg
c0084643_115840.jpg
c0084643_1151681.jpg
c0084643_1152667.jpg
c0084643_1174311.jpg

c0084643_11265645.jpg


…RESULT
順位ライダーチームマシンタイム
1D. ペドロサ Repsol Honda Team Honda41'12.482
2J・ロレンソ Yamaha Factory RacingYamaha1.477
3C. スト―ナ― Repsol Honda Team Honda1.568
4A. ドビツィオーゾ Repsol Honda Team Honda10.513
5B. スピース Yamaha Factory RacingYamaha10.719
6M. シモンチェリ San Carlo Honda Gresini Honda10.923
7A. バウティスタ Rizla Suzuki MotoGP Suzuki27.451
8N. ヘイデン Ducati Team Ducati27.510
9V. ロッシ Ducati Team Ducati27.576
10C. エドワーズ Monster Yamaha Tech 3Yamaha33.491
11H. バルベラ Mapfre Aspar Team MotoGPDucati38.944
12K. アブラハム Cardion AB Motoracing Ducati39.148
13R. ド・ピュニエ Pramac Racing Team Ducati39.415
14C. クラッチロー Monster Yamaha Tech 3Yamaha39.477
15青山博一 San Carlo Honda GresiniHonda54.516
16T. エリアス LCR Honda MotoGP Honda1'12.335
17S. ギュントーリ Pramac Racing Team Ducati-1 Laps

Pos.RiderTeamMachineLap
1D. Pedrosa Repsol Honda Team Honda41'12.482
2J. Lorenzo Yamaha Factory Racing Yamaha1.477
3C. Stoner Repsol Honda Team Honda1.568
4A. Dovizioso Repsol Honda Team Honda10.513
5B. Spies Yamaha Factory Racing Yamaha10.719
6M. Simoncelli San Carlo Honda Gresini Honda10.923
7A. Bautista Rizla Suzuki MotoGP Suzuki27.451
8N. Hayde Ducati Team Ducati27.510
9V. Rossi Ducati Team Ducati27.576
10C. Edwards Monster Yamaha Tech 3 Yamaha33.491
11H. Barbera Mapfre Aspar Team MotoGP Ducati38.944
12K. Abraham Cardion AB Motoracing Ducati39.148
13R. De Puniet Pramac Racing Team Ducati39.415
14C. Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 Yamaha39.477
15H. Aoyama San Carlo Honda Gresini Honda54.516
16T. Elias LCR Honda MotoGP Honda1'12.335
17S. Guintoli Pramac Racing Team Ducati-1 Laps
c0084643_111697.jpg


アルバロ・バウティスタ 7位
「とても楽しいレースで、満足している。スタートからの第1コーナーは、その後のレース展開にも関わる非常に重要な部分なので慎重に、そして気合いを入れて走行した。トップグループから離れず上手くスタートを切ることができたが、そのままトップについていける状況ではなく、やがてドゥカティの2台とのバトルとなったが、これが本当に楽しかった。彼らは2人とも遅いタイミングで極端なブレーキングをするので、終盤にヴァレンティノとニッキーに追いつくのは大変だったが、辛抱強く走りながらパスのチャンスを狙った。ラストラップのメインストレートの終わりでヴァレンティノを捉えて、最終の2コーナーでニッキーをパスしようという作戦だった。第12コーナーでニッキーを追い抜くのにフルブレーキをかけたら少しラインが膨らんで失速し、最終コーナーでニッキーに追いつかれたが、今度は彼が侵入に失敗してアウトへ膨らんだので、コーナーの出口でパスした。現状では1位から6位まではワンランク上のレベルにいると思うので、7位は自分としてはベストの結果といっていい。次のレースも今回同様に頑張って、少しでもトップに近づきたい。」
.
Álvaro Bautista:
“I am happy with today’s result because it was a fun race and I am quite pleased with where we finished. At the beginning I had to try and get a good start, because in the first corner you have to be very careful with other riders. I got a decent start and was in a good position just behind the top riders, but I was a bit too far away from them, and my rhythm wasn’t quite as quick, so I couldn’t quite stay with them. I got involved with the two Ducati guys and really enjoyed the race with them. At the end it was very difficult to overtake Valentino and Nicky because they brake very hard and very late, making it tough to get past. On the last lap I overtook Valentino at the end of the main straight. I then followed Nicky and waited for the last two corners because I knew I had an opportunity there to get him. I had to brake with everything I had to get past him on corner 12, but I ran a bit wide and lost some speed, Nicky overtook me on the last corner, but he entered too quickly and he went out, so I got past him on the exit of the corner. I am very happy that we are the first finisher after the top six because they are on a different level at the moment. For the next race I hope to continue with this way of working and get closer to the top.”

c0084643_11162879.jpg


ポール・デニング 監督
「これまでのスズキにとっては決して相性の良い会場とは言えないザクセンリンクだったが、この週末は満足できる結果だ。シーズン始めは不運な出来事や大怪我など色々あったが、今回はGSV-Rにもライダーにも大きな収穫のあるレースだった。アルバロは今朝の公式練習の最後にハイスピードでのクラッシュがあり、決勝レースに少なからず影響が出るかと思われたが、彼は実によく集中して、決勝の30周回を最後までアグレッシブな走りに徹した。もしも予選でのマシンセッティングやスタート後の展開がもっと良く、決勝グリッドがひと桁の位置だったなら、おそらくトップグループにもついて行くことができただろう。来週のラグナ・セカでは、またどのような展開になるかはわからないが、今日はホンダのファクトリー4台、ヤマハのファクトリー2台に次ぐ順位でフィニッシュするという、大変有意義な内容で、確かな手応えを感じている。」

Paul Denning – Team Manager:
“I think we showed this weekend at Sachsenring – a track that has traditionally been very tough for Suzuki – that both the GSV-R and the rider have made good steps in 2011 - despite the bad luck and huge injury at the start of the season. The high-speed crash that Álvaro suffered at the end of warm-up this morning was not ideal race preparation and it might have had a small effect on his ultimate pace, but nonetheless he dug deep and a rode a very entertaining and aggressive 30-laps. Maybe with a better qualifying position – which we have to keep working on – or with a luckier first couple of laps, he might have been able to tow along on the back of the fastest riders. We won’t know if that could have been the case until we get the opportunity again at Laguna Seca next week. It was an incredibly competitive race today, all the top riders finished and we were beaten by only the four Factory Hondas and the two Factory Yamahas - this weekend has definitely been a step in the right direction.”

c0084643_11164694.jpg
c0084643_11165365.jpg
c0084643_1117016.jpg
c0084643_1117832.jpg
c0084643_11171483.jpg
c0084643_11172173.jpg

c0084643_1117346.jpg

c0084643_11331686.jpg

by carbon_tras | 2011-07-18 11:17 | Trasからのお知らせ

<< Rd.10 U.S. GP ...  Rd.08 Italian ... >>

カーボン職人集団 Tras
最新ニュース


by carbon_tras


S M T W T F S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
新田正直photoTras 代表
新田 正直です。