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 Rd.08 Italian GP 03/July
Photo:RIZLA+.SUZUKI MotoGP


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7月3日、イタリア・ムジェロサーキットでおこなわれたMotoGP世界選手権第8戦、リズラスズキのアルバロ・バウティスタは、レース前半に順調な走りを披露してトップ10圏内フィニッシュは確実と思われた。しかしながら後半まさかのマシンスライドに見舞われ、間一髪でクラッシュは免れたものの13位となった。
 この日14番グリッドから素晴らしいスタートを見せたバウティスタは、1ラップを終えたところで一気に9番手まで順位を上げると、そのまますぐ5台による6位争いの先頭へと躍り出る驚異の追い上げを見せた。その後も変わらない順位でラップを重ね、順調にフィニッシュへと持ち込むかに見えたが、16ラップ目でフロントが大きくスライド、バウティスタは咄嗟にマシンを立て直して転倒をこらえたが、これによりやむなくギアをニュートラルに入れてコースアウトを余儀なくされることとなった。再スタートを切ってからは確実な走りに徹し、13位でフィニッシュした。
 晴れ渡る青空のもと、気温は29度まで上昇し、ムジェロサーキットには8万3000人以上の陽気なレースファンで埋め尽くされた。J・ロレンソ(ヤマハ)が今季2勝目を挙げ、現在ポイントリーダーのC・ストーナー(ホンダ)は3位となった。
 リズラスズキは2週間後の7月17日、第9戦が開催されるドイツ東部のザクセンリンクへと向かう。

Rizla Suzuki’s Álvaro Bautista saw his hopes of what looked like an impressive finish well inside the top-10 disappear in an instant at Mugello today, when a costly slide almost caused the Spaniard to crash.
Bautista got a superb start from 14th on the grid and was up to ninth by the end of lap one. He then got involved in a five-rider battle for sixth place – a position he held for six consecutive laps - and looked like he was heading for a very strong finish, when a huge front-end slide cost him dearly on lap-16. Bautista fought to save his Suzuki GSV-R, but accidently knocked the gear-lever into neutral and ran off the circuit. He re-joined the race and continued to post consistent laps before finally bringing his Rizla Suzuki home in 13th place.
A colourful crowd of over 83,000 fans packed the Italian circuit under brilliant blue skies, bright sunshine and air temperatures of 29ºC. They witnessed World Champion Jorge Lorenzo take his second victory of the season, with current championship leader Casey Stoner third.
Rizla Suzuki now has a week away from racing before heading to eastern Germany for the ninth round of the MotoGP World Championship that will be held at Sachsenring on Sunday 17th July.
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■2011MotoGP第8戦イタリアGP
■開催日:2011年7月3日(日)決勝
■開催地:イタリア/ムジェロ(5.245km)
■周回数23周(120.635 km)
■コースコンディション:ドライ
■気温:29度 ■路面温度:54度
■PP:C・スト―ナー(1分48秒034/ホンダ)
■FL:J・ロレンソ(1分48秒402/ヤマハ)

Round: 8- Grand Prix of Italy(Classification after 23 laps = 120.635 km)
Circuit: Mugello, Italy
Date: 3 July 2011
Circuit Length: 5.245km
Race condition:Dry
Air: 29C
Ground: 54 C
PP: C. Stoner(1'48.034/Honda)
FL: J. Lorenzo(1'48.402/Yamaha)
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順 位ライダーチームマシンタイム
1J・ロレンソYamaha Factory RacingYamaha41'50.089
2A・ドビツィオーゾRepsol Honda TeamHonda0.997
3C・スト―ナーRepsol Honda TeamHonda1.143
4B・スピースYamaha Factory RacingYamaha8.980
5M・シモンチェリSan Carlo Honda GresiniHonda9.076
6V・ロッシDucati TeamDucati26.450
7H・バルベラMapfre Aspar Team MotoGPDucati28.745
8D・ペドロサRepsol Honda TeamHonda32.043
9C・エドワーズMonster Yamaha Tech 3Yamaha33.421
10N・ヘイデンDucati TeamDucati34.724
11青山博一Repsol Honda TeamHonda37.359
12K・アブラハムCardion AB MotoracingDucati43.964
13A・バウティスタRizla Suzuki MotoGPSuzuki47.654
14R・ド・ピュニエPramac Racing TeamDucati48.840
15T・エリアスLCR Honda MotoGPHonda1'15.199
Pos.RiderTeamMachineLap
1J. LorenzoYamaha Factory RacingYamaha41'50.089
2A. DoviziosoRepsol Honda TeamHonda0.997
3C. StonerRepsol Honda TeamHonda1.143
4B. SpiesYamaha Factory RacingYamaha8.980
5M. SimoncelliSan Carlo Honda GresiniHonda9.076
6V. RossiDucati TeamDucati26.450
7H. BarberaMapfre Aspar Team MotoGPDucati28.745
8D. PedrosaRepsol Honda TeamHonda32.043
9C. EdwardsMonster Yamaha Tech 3Yamaha33.421
10N. HaydenDucati TeamDucati34.724
11H. AoyamaRepsol Honda TeamHonda37.359
12K. AbrahamCardion AB MotoracingDucati43.964
13A. BautistaRizla Suzuki MotoGPSuzuki47.654
14R. De PunietPramac Racing TeamDucati48.840
15T. EliasLCR Honda MotoGPHonda1'15.199

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アルバロ・バウティスタ 13位
「後方グリッドからのスタートということで、厳しいレースになることは最初から覚悟していたし、実際その通りになった。スタートは上手くいき、最初の2ラップで6番手まで上がった。さらに前のライダーも見えていたのでペースを上げようとしたが、フロントのグリップにすでに問題があるのを感じ始めていた。コーナーで2,3回転倒しそうになり、一度などは肘が地面に接触したがクラッシュは免れた。コーナーの侵入が思うようにいかずに苦戦したが、全体的にはいい感じで走れていたので、順位を落とさないように行こうと思った。そのまま6位か7位でフィニッシュできると思ったが、12番コーナーで完全にフロントグリップを失ってしまい、ギアをニュートラルにしてコースアウトして、大きく順位を落とした。スタートから前半の好調な走りが続けば確実に6位か7位を狙えただけに、終盤のこの展開は残念でならない。次のレースに向けてとにかくポジティブに、向上心を持って頑張りたい。」
Álvaro Bautista:
“It was always going to be a difficult race today because we were starting from the back of the grid and that is never easy. I made a good start and had a couple of strong laps to get up to sixth position. I tried to push to get to the group at the front because they were still close, but I was already starting to have a bit of trouble with the grip from the front of the bike. I nearly crashed two of three times on several corners and my elbow touched down and saved me once! I tried hard to keep my position in the group and my overall feeling was good, even though I couldn’t enter the corners exactly as I wanted to. To finish the race in sixth or seventh today was certainly possible, but as I entered turn 12 I lost the front completely. I went into neutral and went off the track and lost a lot of positions. I am happy with the first part of the race, but disappointed for the last part, because as I said before sixth or seventh was there for us today. We have to remain positive though and to keep heading in the right direction and improve over the next races.”

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ポール・デニング 監督
「確かに不本意な結果にはなったが、予選から決勝の内容を見れば、ライダーとマシンのポテンシャルに確実な手応えを感じた点は評価できる。というのは、14番グリッドスタートから2ラップの間に6番手まで追い上げたこと、さらに14ラップでは(1分)49秒4のタイムを出したこと。これは昨日の予選時に新しいタイヤで50秒4のタイムだったことを思えば、結果的に今日のトップ5を脅かすことはできなかったとはいえ、アルバロが昨日よりもレベルアップしている証拠だ。あのまま最後までヴァレンティノ(ロッシ)と6番手争いをすると思ったが、そうはいかなかった。2週間後のザクセンリンク、さらにその次のラグナ・セカでは、公式練習からさらにトップタイムに近づけるよう気合を入れて、今回以上の闘いを展開するつもりだ。」

Paul Denning – Team Manager:
“It has been a disappointing result for everybody, but taking into context where we qualified, today’s race was very encouraging and came closer to showing the true potential of rider and machine. The first five were in a different race today, but to come from 14th on the grid to sixth in the first few laps and to do a 49.4 on the 14th lap – when we qualified at 50.4 on fresh tyres – gives an indication of how much Álvaro stepped his game up this afternoon. I think without doubt Álvaro would have stayed in the fight for sixth place with Valentino right till the end, but we’ll never know now! There is now a strong incentive to get closer to the sharp end in the practices – both in Sachsenring and Laguna – and show more of the fight like we did in Mugello this afternoon.”
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by carbon_tras | 2011-07-04 19:17 | Trasからのお知らせ

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新田 正直です。