TrasNEWS

トラスより最新情報のご案内

Super HYBRID Class Winner
ECO CAR CUP初参戦“スーパーハイブリッドクラス優勝”
First Eco Car Cup Participation led to a "Super Hybrid Class" Win!
c0084643_13194393.jpg

車の“①剛性感②快適性をアップ③運動性能を向上”。
さらに、車にやさしいドライビングテクニックを持ったスキルの高いドライバーがドライビングすることで燃費は向上していくはず?
Trasでは、過去の開発事例をもとにSilky PRIUS 010 プロジェクトをスタートさせました。
第一弾は、ルーフの軽量化により①②③を確認することに重点を置きました。
The car has improved ① rigidity, ② driving comfort and ③ kinematic performance.
A key point in succeeding in this race was to have a driver with a high driving skill, in order to keep fuel consumption at a minimum.
Based on past experiences, Tras has developed the Silky Prius 010. The main focus in this project was to reduce roof weight, in order to improve points ① through ③.
c0084643_13255739.jpg
c0084643_1326625.jpg

 一般道での通常走行テストを、黒澤琢弥さんに依頼。「明らかに車の上質感を感じる。①②は狙い通り!③はホイールとタイヤを変えることで今以上に向上する。ブランド・デザイン・クオリティー・軽さ・剛性・BBS RFが良いんじゃない?」BBS はメッシュイメージが強かったのですが、RFはスタイリッシュに生まれ変わった感じも見受けられるデザインで、美しい気品も感じる。
そんなRFは、トラスのプロジェクトにピッタリ!

燃費を稼ぐなら、細いエコタイヤに細めのホイールで抵抗をいかに少なくするかが大きな戦略となります。
車は見た目のカッコよさも重要です、ホイールとタイヤは、車からはみ出さないギリギリな感じがバランスよく写ります。
ノーマルの10.67kgに対しRFは6.58kg なんとホイール一本で4.09kgの軽量化に成功!

The tests on normal roads were conducted by Takuya Kurosawa. His conclusion was that the car was handling very well and an improvement in points ① and ② were there. Only point ③ needed to be addressed with better wheels and tires. From the perspective of brand, design, quality, weight and stiffness the BBS RF seemed to be the best choice. The choice of these wheels was a perfect fit for our project.

Of course the looks of a racing car is important! The cool looks of the chosen tires and wheels gave the car a nice balance and reduced the weight too. The normal tires are 10.67kg. The used RF are at 6.58kg. This excercise saved us 4.09kg per wheel!
c0084643_13264054.jpg

c0084643_14394462.jpg

タイヤも、ノーマルより太目に変更!でも重量は同じ・静かで・ECOなYOKOHAMA dBを選択。
The tires we used were wider than the normal ones, but kept the same weight. We used the silent and ecological Yokohama dB.
c0084643_14382518.jpg

当日の富士スピードウエイ(FSW)は雨!温度も低く寒い朝となってしまいました。
ステージ1は、くじ引きです。
レースには運も重要です。順位は5位?まずまずのスタートです。

我がチームには、富士スピードウエイ加藤裕明社長も応援に駆け付けてくれました!
左から黒澤琢弥さん FSW加藤裕明社長 Tras新田 大嶋和也さん
On the day of the race: Rain! First task on this cold day is the lottery. Luck is an important part of a race. We got assigned starting position 5... Well, off to the start.
Our team was cheered to by Hiroaki Kato, the president of the Fuji Speed Way. Thank you! From left to right Takuya Kurosawa, Hiroaki Katoh, Masanao Nitta (Tras) and Oshima Kazuya.
c0084643_13275024.jpg

練習走行スタート。大嶋和也さんがトップタイム。さすがプロ!
In practice Oshima got the top time. Leave it to the professionals!
c0084643_13304951.jpg

ステージ2は、3組に分かれてスタート。われわれ1組目は、完全ウエット路面。2組目以降に雨がやみ3組目はドライに!ウエットでは断トツの順位でしたがドライチームには及ばず4位!
Stage 2: Start in groups of three. We were part of the first group on a totally wet track. For groups 2 and three the rain stopped and the track dried up. Now we were at 4th place.
c0084643_13311132.jpg

ステージ3は給油となります。ここから燃費と緻密な計算が必要なステージに突入。
Stage 3: Fuel stage. Now the consumption will be measured.
c0084643_13313150.jpg

ステージ4は、15周のレース。優勝候補チームのneoと童夢を、低燃費走行と巧みなドライビングテクニックで抑えた黒澤さんの走りで5位。
Stage 4: 15 lap race putting us on 5th rank.
c0084643_1335053.jpg

c0084643_13363362.jpg

ステージ5は、2回のPITストップが義務付けられている35周のレース。スタートドライバーは黒澤さん、大嶋さんに変わり2回目のPITストップで黒澤さんに代わる予定でしたが、名監督黒澤の的確な判断でそのまま大嶋さんが乗ることに。ここで“私の勘違いミス”により、残り5分を前にしてペースダウンを指示してしまい14位に・・・皆さんゴメンナサイ。
レクサスLFAでニュルブルクリンク24hレースに参戦する木下隆之さんと大嶋和也さんはニュルの戦略会議中?
Stage 5: 2 Pit stops, 35 lap race. First Kurosawa rode. Then Oshima took over for the rest of the race.
c0084643_13455779.jpg

ステージ6 最後の給油は、4位プリウス勢の中では一番です。
プリウス低燃費走行に定評のある neo よりも低燃費だったのですが?総合では2位に。
Stage 6: The last challenge brought us to rank 4, being the best Prius. Overall Second Place!
c0084643_13462389.jpg
c0084643_13465294.jpg
c0084643_13465926.jpg

黒澤琢弥さんと大嶋和也さんの普段の移動は30プリウスです!
一流ドライバーも、ハイブリッド車の時代なんですね。
Takuya Kurosawa and Kazuya Oshima also use a Prius as their private car! So also Pro-Racers are using hybrid cars nowadays.
c0084643_13472861.jpg
c0084643_13473752.jpg

Silky PRIUS 010
c0084643_13511259.jpg

カーボン    Tras
ホイール    BBS RF
タイヤ     YOKOHAMA dB
オイル     elf
ステアリング  イズ・ミー

Carbon    Tras
Wheels    BBS RF
Tires     YOKOHAMA dB
Oil       elf
Steering    イズ・ミー
by carbon_tras | 2011-04-13 13:19 | Tras Racing

<< RECRUIT Eco Car Cup 201... >>

カーボン職人集団 Tras
最新ニュース


by carbon_tras


S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
新田正直photoTras 代表
新田 正直です。